News Ticker

Menu

DESTINASI MENARIK CHIANGMAI, THAILAND


Chiangmai, Thailand!!! adalah wilayah kedua paling besar di Thailand yang terletak di bahagian utara negara tersebut. Wilayah-wilayah yang terdekat adalah (dari timur laut mengikut hala jam) adalah Chiang Rai,Lampang, Lamphun, Tak dan Mae Hong Son.

Chiang Mai bersempadan dengan Myanmar di sebelah utara...sebut sahaja mengenai negara tersebut, sudah tergambar difikiran kita........
  • tentang MAKANANnya....

  • tentang GAJAHnya....

  • tentang KECANTIKAN DAN KETAMPANAN ORANGnya....hehehehe....
ya.....begitulah apa yang dialami oleh saya sendiri sebagai Tour Leader untuk rombongan Syaza Travel & Tours Sdn Bhd ke Chiangmai, Thailand....walaupon tempatnya tidak lah terlalu moden seperti lawatan-lawatan saya ke negara-negara Eropah, tapi......sesuatu yang unik di tampat tersebut adalah keunikan atau keserasian antara Manusia dan Binatang...hehehehe.... Mana tak nya...bayangkan, macammana orang-orang di sana mengajar seekor gajah untuk MELUKIS!!!! huh, sesuatu yang unik kan Bukan takat tu saje....saya juga terpegun dengan keunikan Wat Rong Khun atau Kuil Putih. Ia diilhamkan oleh pelukis kelahiran Chiang Rai, Chalermchai Kositpipat. Sebagai bukti rasa cintanya kepada Sang Buddha, Chalermchai tak hanya bertanggung jawab dalam hal senibina bangunan Kuil Putih, tapi juga menyumbangkan sebagian besar dana untuk pembangunan projek ini. Kuil berwarna putih dengan latar belakang langit biru membuat bangunan itu seakan mengambang laksana awan. Sungguh indah dan sejuk dipandang.  “Wat Rong Khun atau Kuil Putih masuk Tujuh Keajaiban Thailand” Banyak lagi kenangan dan memori semasa berada di Chingamai & Chiangrai, Thailand yang dapat dikongsikan dengan anda semua menerusi video di bawah...selamat menonton :)
Lawatan Syaza Travel & Tour ke Chiangmai, Thailand Jika ingin merasai sendiri apa yang saya alami, sila la berhunbung dengan para executive Syaza Travel yang sproting habis di talian 03-42962019... :)


??

Share This:

Post Tags:

Jillur Rahman

I'm Jillur Rahman. A full time web designer. I enjoy to make modern template. I love create blogger template and write about web design, blogger. Now I'm working with Themeforest. You can buy our templates from Themeforest.

No Comment to " DESTINASI MENARIK CHIANGMAI, THAILAND "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM